Home

Spolebåndopptaker

Spolebåndopptaker til salgs. Skriv inn din e-postadresse for å bli informert når vi har nye oppføringer tilgjengelige for: Spolebåndopptaker til salgs. Du kan stoppe e-postvarsler når som helst. Tjenesten er gratis. Ved å bruke dette nettsstedet samtykker du i. Spolebåndopptakere. AIWA: TP - 1012. AKAI: 1722W 4000 4000DB 4000DS 4400 GX - 210D GX - 215D GX - 266II GXC - 36 GXC - 75D M - 10 X - 360 X - 2000SD. DUAL: TG 2

Er på jakt etter en god spolebåndopptaker og er veldig usikker på vilket merke.Har kikket litt på Akai,Revox,Teac... Hva skal man velge: Test av Tandberg Spolebåndopptaker etter reparasjon :-) https://elektronikk-service.no

Spolebåndopptaker til salgs - Oktober 202

Båndopptaker m høretelefon - Haugalandmuseet / DigitaltMuseum

Kontakt. Adresse: Skutle Service Sørlia 11 5223 Nesttun. Tlf kundeservice: (+47) 55132040 Man-Fre 10.00 - 12.00 / 13.00 - 15.00 E-post Køb og salg af Båndoptagere - Spolebåndoptager på DBA. Find de bedste tilbud og billigste priser på både nyt og brugt indenfor Båndoptagere - Spolebåndoptager til salg på DB

NRHF - Radiohistori

1. Thorens lanserer tre nye platespillere. Og rosinen i pølsa er at de også presenterer en ny spolebåndopptaker. Vi har sett dette komme en stund - spolebåndopptakerne er på vei tilbake. Neida, ikke på samme måten som platespillere og vinyl fikk en renessanse for en del tilbake, men enkelte hardcore an..
  2. 3 ¾ pr. sek., og det attpå til med en tilfredsstillende lav forvrengning. Og så, noen år seinere, på slutten av 1970-tallet, presenterte Tandberg verdens første (og den eneste) spolebåndopptaker; TD 20 A SE, som oppnådde et signal /støy-forhold bedre enn 80 dB uten bruk av støyreduserende systemer
  3. Spolebånd Det var i Tyskland at den første bruk av magnetbånd fant sted. BBC tok julen 1932 lydbånd i bruk til opptak. I Norge var Tandberg en anerkjent produsent av spolebåndopptakere.Dette var forløperen til den mer hendige kassetten som kom på 60 tallet
  4. Teac X-2000BL, spolebåndopptaker, båndopptaker fra FINN. Kart og flyfoto

Valg av spolebåndopptaker Hifisentrale

Hei. Har en gammel Tandberg og gamle opptak som jeg ønsker å få over på PC. Tenkte å ta opp lyden via høyttalerutgangen på opptakeren og over på PC. Noen.. Fant du det du letet etter? Mer innfor stereo & hifi. Tandberg spolebåndopptaker 3400X... 1 000 ,-7 år-Finn.no. Øvrig Tandberg spolebåndopptaker 3400X... 1 000 ,-7 år-Finn.no. Øvrige: Båndopptaker Tandberg 3342X... 200 ,-7 år-Finn.no. Øvrige: Tandberg 6041X... 1 000 ,-7 år-Finn.no. Øvrige: 20 stk 7 Spolebånd for båndopptaker - inkl frakt.... 300 ,-8 år-Finn.no. Høytallere: Nad L70/Alpage AL30/Pioneer SX550/Tandberg 3400 X... 3 000 ,-8 år-Finn.no. Hei folkens! Skulle hatt litt hjelp om mulig, og sidan vintage ikkje er min ting, så legg eg ut forespørselen min her inne. Dette er altså en kompis som har spurt meg om: Eg har no kjøpt Akai GX-747 spolebånd som eg har ute på øya. Men så er eg usikker på om slike apparat i det heile er tenkt.. Tandberg 10X Spolebåndopptaker med 15 stk 10,5?? spolebånd, samt Huldra 12. fra FINN. Kart og flyfoto

NLM Gjenbruk Sandefjord har et stort utvalg av gjenbruksartikler. Besøk vår butikk full av klær og møbler eller gjør verden bedre sammen med oss som frivillig Salg av reservedeler samt service av Tandberg produkter. Sivilingeniør Vebjørn Tandberg (1904-1978) etablerte i 1933 Tandbergs Radiofabrikk med utvikling, produksjon og salg av høyttalere og radiomottakere Tandbergs Radiofabrikk var en norsk produsent av forbrukerelektronikk.. Selskapet ble etablert i 1933 av sivilingeniør Vebjørn Tandberg.I sin storhetstid hadde selskapet fabrikker på Brekke (TR1 og TR2), Kjeller (TR3, 1966), Skullerud (TR4, 1974), Notodden (TR6, 1973) og Haddington (Skottland, TR7, 1975).. Det ble produsert radioer, datautstyr, språklaboratorier, fjernsyn, båndspillere og. Spolebåndopptaker, a song by Bjørn Skjetneli on Spotify. We and our partners use cookies to personalize your experience, to show you ads based on your interests, and for measurement and analytics purposes. By using our website and our services,.

Tandberg Spolebåndopptaker - YouTub

Check out Spolebåndopptaker by Bjørn Skjetneli on Amazon Music. Stream ad-free or purchase CD's and MP3s now on Amazon.com Tandberg kunne tilby et stort og variert utvalg av radioer og forsterkere, samt båndopptakere - både spolebåndopptaker og kassettbåndspillere! 1 1. Vakre Inger Lise Andersen sang Fru Johnsen - Og alle vi gutane vart hodestups forelska! 1. Både Jim Reeves og Bonnie Tyler blir spilt

KONTAKT MED SLAPPEN - DITT SKATTKAMMER Adresse: Kongensgate 27, 3211 Sandefjord Telefon: 33 46 30 03 ÅPNINGSTIDER:.. NLM Gjenbruk - Peder Bogensgate 4, 3238 Sandefjord - Vurderingen 4.3 basert på 5 anmeldelser Den beste butikken i sandefjord. med de beste.. Elektronikk-Service på YouTube - Elektronikk-Service - Klikk her for å sjekk ut mer om dette nå..

Bygdø Alle 67, hvor Jan Wessel produserte de første Radionette-radioene fra 1927 Den 29. april 1925, ble Oslo Kringkasting offisielt åpnet. Norge hadde fått sin første radiostasjon. Åtte år senere ble Oslo Kringkasting omdannet til Norsk Rikskringkasting All tekst og musikk: Bjørn Skjetneli, produsert i 2008. Bjørn Skjetneli: Vokal, Kor, Akk. gitar, El. gitar, 12 strengs el. gitar & Munnspill. Musikere: Nils Ivar.

Tandberg spolebåndopptaker serie 12 FINN

1. Og er et godt eksempel på hvor god lyd man kan få med enkle midler. En analog 8-spors Otari, og senere en tospors Studer spolebåndopptaker, noen gamle Neumann-mikrofoner og en Cadac Studio-konsoll. Lyden på opptaket er varm, klangene kommer godt frem, og det er mye dynamikk i opptaket, som er mastret for 180 grams vinyl og spolebånd
  2. Check out Spolebåndopptaker by Bjørn Skjetneli on Amazon Music. Stream ad-free or purchase CD's and MP3s now on Amazon.co.uk
  3. spolebåndopptaker subst. open-reel recorder, reel-to-reel recorder Norsk-engelsk ordbok. 2013

Pakken viste seg å inneholde en julehilsen fra spelmannen og vennen Anders Kjerland (1900-1989) og kona Anna. Hilsenen var et lydbånd med 22 slåtter som Anders Kjerland hadde fått spilt inn til vennen, ved hjelp av en Tandberg spolebåndopptaker hos spelmannen og felemakeren Håvard Kvandal ang. '50 år på 1 time' ; Ser det står og surrer på laveste hastighet(?) - en Tandberg CrossField SpoleBåndopptaker. Formoder at den stod i 'REC-PLAY' ? Vil almennheten nyte godt av resultatet -.. Et lydopptak fra Beatles' opptredener på Granada TVs program People and Places i 1962 ble gjort av da 16 år gamle Adrian Killen, Beatlesfan fra Kirkdale på en spolebåndopptaker tilkoplet fjernsynshøyttaleren Jeg tok opp radioforedraget på min Tandberg (!) spolebåndopptaker og skrev det ned - ord for ord. Drømmene om Månen og Mars og menneskets utferd i rommet var levende og store for en ung mann med romantisk dragning mot kosmos. Starstruck - og skuffet. Jeg meldte meg også på friundervisningskurs der min helt var lærer

Tandberg 3400X spolebåndopptaker FINN

I gamle dager, den gangen FM-radioen regjerte og folk flest hadde kassettspiller eller til og med spolebåndopptaker, var det vanlig å ta opp fra radio. Det kan man gjøre også i en digital verden. KNAPPEN: I TuneIn Pro-appen kan du ta opp programmer mens du hører på Låtene ble fremført på gutterommet til Ketil Bjørnstad og tatt opp på en Tandberg spolebåndopptaker av Ketil Bjørnstad på 70-tallet. Det aller første Bokbadet ble arrangert i oktober 1991 og var et resultat av samarbeid mellom Bokklubben Nye Bøker og Rockefeller Revyene er opprinnelig tatt opp på en Tandberg spolebåndopptaker, og jeg har senere digitalisert dem så godt som mulig. Hvis noen har opptak av andre revyer fra Sørum, kan jeg gjerne legge det ut her. Flere bilder og program er også interessante. Det er ikke alle revynumrene jeg vet hvem det er som fremfører. Kanskje noen kjenner igjen.

På noen av låtene høres det nesten ut som om de har spilt inn låtene på en god, gammeldags spolebåndopptaker, for deretter å klippe båndet i stykker og så lime det sammen igjen. Da blir det rett og slett et hesblesende kaos som ikke gjør noe annet enn å trigge oppkastrefleksen min og gjør meg fysisk vondt Mye skal visstnok være gjort med hjelp av en gammel spolebåndopptaker. Men det låter fint! Av Arild Rønsen // 17.03.20. Mange jeg snakker med mener at Thomas Dybdahl alltid har vært «falsett m/kassegitar og el-gitar; veldig nede, hele tida» Parasound Zphono USB er en platespillerforsterker (RIAA-trinn) for både MM- og MC-pickuper. Den har dessuten USB-utgang med variabelt lydnivå, for enkel digitalisering via datamaskinen. Platespillerforsterkeren, som er en del av Parasounds Z-serie, er laget for å få maksimalt ut av LP-samlingen når den skal digitaliseres. Den har to separate strømforsyninge

23.okt.2018 - Er på jakt etter en god spolebåndopptaker og er veldig usikker på vilket merke.Har kikket litt på Akai,Revox,Teac... Hva skal man velge: Tandberg Spolebåndopptaker nr 1. Tilleggsinformasjon. Vekt: 10 kg: Antall bud mottatt: Auksjonen startet 9. april 2020 20:08: Omtaler Det er ingen omtaler ennå. Bli den første til å omtale Tandberg nr 1 Avbryt svar. Du må være logget inn for å legge inn en omtale. Login med Facebook. Loginn med Google. Send privat melding. Navn Her har han virkelig fått bruk for tørrtreninga Tandbergs spolebåndopptaker som ung gutt, for det er bare én utøver dette albumet. Han heter Knut Reiersrud, og han spiller gitarer.

Tandberg Båndopptaker

Hjelpemiddeldatabasen - Utstyr for opptak og avspilling av ly

1. Fortsetter du til tredje etasje, finner du et velutstyrt platestudio med spolebåndopptaker, vokalboks, miksepult og et skap med forfriskninger. Dette tøffe tilskuddet i serien LEGO Modular Building har en rekke detaljer, innhold og funksjoner som stimuler fantasien
  2. For 40 år siden startet NRK med radiosendinger i Telemark. Vi tar en titt på historien til Telemarksendinga på Borgeåsen i Porsgrunn
  3. Han fortalte han var veldig imponert over mor mi sin spolebåndopptaker. Den tok vare på 101 dalmatinere og Dickie Dick Dickens til alle bursdager og ellers hvor kulturen trengte seg på i bygda vår, gjennom eteren og radioteatret
  4. Lydopptaket ble opprinnelig gjort med en spolebåndopptaker og senere ført over på kassett og cd. Intervjuet er også skrevet ned på dialekt av Harald Grøtting i 1990 og gjengitt i KIKKERTEN nr. 2/1990. Hans Oddvik (1875 - 1958) var sammen med Einar Bredesen Båtsvik (1886 - 1971),.

Tandberg spolebånd og kassett - lydshop

En ustabil spolebåndopptaker kunne aldri samle elevene slik som det slitte trampeorgelet. I 1979 flyttet han til Sylling. Den første på døra i den nye boligen var formannen i koret, et blandakor med overvekt av damer. Jo, stemmen var i orden, og dermed rett i bassgruppa ved siden av formannen Tape by Focusrite - veldig simpelt program med en virtuell spolebåndopptaker, 2 spor og begrensede muligheter for miksning/ferdiggjørelse av opptak; Garage Band - Apples klassiske program til deres eget operativsystemer herunder iPad-ens IOS. Mange muligheter, spor, trommemaskin og effekter på en veldig grafisk brukergrensesnitt De mulighetene som studioopptaket representerte (særlig etter innføring av spolebåndopptaker og stereomikrofon i overgangen til 1950-tallet), åpnet for et sterkere fokus på detaljer i en fremføring. Denne tendensen ble ytterligere forsterket gjennom den digitale revolusjonen på 1980-tallet Ved siden av flere typer forsterkere og høyttalere, er nå også en platespiller, og en spolebåndopptaker, basert på det gamle, hederskronte designet til sveitsiske Stellavox, kommet i produktsortimentet. Hva galskapen koster? Huff, la oss ikke snakke om det, nå hadde vi det så hyggelig her Det jeg ikke har visst, er at en luring brukte to mikrofoner og spolebåndopptaker og festet konserten til tape. Opptaket har vært gjemt og glemt, helt til samlerne og entusiastene Jonny Moen og Thor-Rune Haugen ble tilbudt å kjøpe det. De har sittet på det noen år, og det hele er ei lang historie

Fond i gave til barn. Gave og interiørmessen oslo. Billige lydbøker itunes. Brugte militær biler til salg. Billig ferie for Middag med Ketil Bjørnstad: En fireretters middag med tema: Bergens historie de siste 30 år og Ketils personlige forhold til byen. Grand Bergen Fredag 14 oktober kl. 19.00. Grand Bergen Fredag 14 oktober kl. 21,00 BOKBADET: «Syttitallet i ord og musikk». Bademester Anne Grosvold møter Ketil Bjørnstad Bokbadet er tilbake i sitt 25. år - i sin originale form Dette er en spolebåndopptaker som ble produsert fra 1972 - 1974 og som er laget i Norge av Tandberg. Lydhoder: 3 stk - Slukkehode, innspillingshode, formagnetiseringshode (Tandberg Cross-Field). Innganger: Dynamisk mikrofon med impedans fra 200 - 700 ohm. Maksimalt inngangsnivå 100 mV Tandberg TB1 - spolebåndopptaker. Antikvitet! Fra 1951. Lyser når strømmen slås på og spolene går rundt. Vet forøvrig ikke om det er noe som ikke virker ellers. Avgifter er betalt, se siste bilde. :-) Må hentes, er tung. Tape Cards Vintage Lily Pictures Duck Tape Maps Vintage Comics Ribbon

Båndoptagere - Spolebåndoptager - køb brugt på DB

Descubre Spolebåndopptaker de Bjørn Skjetneli en Amazon Music. Escúchalo en streaming y sin anuncios o compra CDs y MP3s ahora en Amazon.es Scopri Spolebåndopptaker di Bjørn Skjetneli su Amazon Music. Ascolta senza pubblicità oppure acquista CD e MP3 adesso su Amazon.it Amazon MusicでBjørn SkjetneliのSpolebåndopptaker をチェック。Amazon.co.jpにてストリーミング、CD、またはダウンロードでお楽しみください Découvrez Spolebåndopptaker de Bjørn Skjetneli sur Amazon Music. Écoutez de la musique en streaming sans publicité ou achetez des CDs et MP3 maintenant sur Amazon.fr

Used Teac A-3340S Tape recorders for Sale | HifiShark

Thorens - tre platespillere og en båndopptake

En spolebåndopptaker var ikke et allemannseie den gangen. Ola med sin Ellevset-gitar . The Tramps. Fra venstre: Henning Sommerro (gitar-sang), Bjarne Stenberg (maracas-sang), Ola Skei (bass-sang) og Jarl Skei (trommer). Legg merke til bass-gitaren til Ola ønsker virkelig at huset ditt brenner ned en dag ThomasG, en slik holdning du har om dette er helt bak mål, skremmende og kunne si noe slikt på et forum! biltema materiell skal ikke brukes i en el-installasjon, bare dritt Tandberg 3400 X Model 3441 X Spolebåndopptaker 4-Track 1973-75 Nypris: NKr. 2.995.- 1 Tandberg TR 1010 Receiver Palisander NKr. 2.995.- 1975 Made 1972 - 1975 1

En Tandberg båndopptaker, - vekker mange minner

Båndopptaker: 15 Jeg kjøpte en brukt Sony spolebåndopptaker da jeg var ca. 15, noe jeg hadde hatt lyst på lenge. Den hadde separat lyd- og opptakshode og kunne lage ekko og andre morsomheter. Datamaskin: 16 Jeg maste, gråt og klorte meg til en ZX Spectrum, som varte noen år inntil jeg vokste fra den og byttet den mot RuneQuest IV Båndet hadde blant annet de tidligste opptakene av Sensation Boys og Wonderland spilt inn på en to spors spolebåndopptaker, ingen trommer, masse hvit støy. Ved ankomst Oslo kom også refusjonsbrevet og det ble slutten på det, men i årene som fulgte fortsatte Dybdahl å bruke navnet, The French Connection, på forskjellige innspillinger

Spolebånd - Billig nye og brukte spolebånd på QXL

Jeg hadde nesten lik spolebåndopptaker og angrer i dag på at jeg solgte den. Det er synd at Tandberg ikke eksisterer som produsent av hi fi lengre. Det andre norske merkenavnet Radionette ble kjøpt av et selskap i østen. Har faktisk sett produkter med navnet Radionette på , de har ingenting med den norske fabrikken å gjøre. Mvh. Ale Omtrent samtidig og nesten 60 år etter katastrofen som bokstavelig talt hadde brent seg inn i sinnene til alle i hennes generasjon, fortalte hun sin historie til min onkel, Bernt Behrentz. Foran mikrofonen til en gammel Tandberg spolebåndopptaker gjentok hun sine opplevelser som hun sikkert hadde fortalt mangfoldige ganger før Den lokale boksehelten er visst ikke helt fornøyd med at byens andre kjendis, rockestjernen, dukker opp og stjeler oppmerksomheten med sin nypolerte rosa kabriolet. Dagslyset strømmer inn gjennom det store buede vinduet og lyser opp det nyvaskede rutete Elektronikk-Service, Mosjøen, Norway. 1,4k likar. Autorisert verksted - Når servicen teller. Tlf: 401 47 15

Teac X-2000BL, spolebåndopptaker, båndopptaker på FINN kar

20. juli 1969 gjennomførte NRK noe som blir beskrevet som en historisk hendelse i norsk fjernsyn. Hvor har det blitt av denne sendingen fra den første månelandingen, og kan du bidra i jakten RadiOnette gammel spolebåndopptaker med brukt spolebånd og tommspole. Fungere med litt sus og brum som må forventes med slik gammel elektronikk. Rengjort, ganske pen mekanisk. Det følger også med en 6,3 mm. Jack/DIN overgang med kabel. Nettdrift 220 Volt 50 Hz. Pris kr. 800,- kan diskuteres Ellers noen gamle radioer (1940 - 60 tall) en bærbar CD/MP3 spiller en gammel spolebåndopptaker Tandberg TB 2 (produsert 1954 - 1957), og litt forskjellig annet småelektronikk som knapt er brukbart til noe som helst men som jeg ikke får meg til å kaste..

Tandberg spolebåndopptaker AVforum

Tandberg spolebåndopptaker fra 1957. Bokskamera fra 1960 og belgkamera fra 1930. Hjemmefrisørens klippemaskin. ca 1940. Petromax lampe. Sterkt hvitt lys. Rakettpistol fra krigens dager. Klubbe til banking av fiskefarse. Vaskebrett. Snellestol. Brukt når to eller flere ulltråder skulle tvinnes sammen Han slår ut med hånda mot en Tandberg stereo spolebåndopptaker med Cross-Field opptaksteknikk og Dolby støyreduksjon. Årsmodellen er 1972-1973. Fikset [] Filed Under: Nyheter. Leserinnlegg: Buss for alle! Å kunne betale med app er for mange ett praktisk alternativ til busskort og kontanter, men ikke for alle

spolebåndopptaker - Gadyet

1. Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget.VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes
  2. Opptakstutstyret var en bærbar spolebåndopptaker. Med retningsfølsom mikrofon ga det tilfredsstillende lydkvalitet. Videokameraer var ikke tilgjengelig den gang. Transkripsjon og databehandling . Materialet ble transkribert med bruk av enkelt spesialutstyr. Det ble brukt et skriftsystem som ble utviklet for formålet
  3. spolebåndopptaker. Tandbergs stolte tr.,v disjoner blir holdt i hevd! En 18 bit Burr- Brown DA-omformer og klasse-A forster- kere uten IC-er viser at Tandberg mener alvor med lyden. Elver spiller blir også manuelt fintrimmet før levering. Forøvrig er betjeningen ganske utradisjonell med et elegant designet ratt på fronten so
SelgesUntitled Document [www

Autorisert verksted - Når servicen teller. Tlf: 401 47 153 Vi hjelper deg hvis du får problemer med tv'n, pc'n eller annen elektronikk. Hvis du er usikker på om det er lønnsomt å reparere, kom innom og vi gir deg gjerne et prisoverslag Jeg fikk for en del år siden lagt opp åtte nye uttak - to firedoble - i tillegg til det jeg hadde. Det var dengang jeg hadde vinylspiller, CD-spiller, kassett-spiller, spolebåndopptaker, stasjonær MiniDisc-spiller(!), DVD-spiller, VHS-spiller, tuner, forsterker, skjerm, PC... og enda var jeg uten TV-tuner, kabel-TV-tuner, satellitt-tuner,.. Infrastruktur? Bildet er fjernet. Husk meg Anbefales ikke for PC/nettbrett/mobil ol. som brukes av mang

• Ac cobra replica kaufen.
  • Wifi router wikipedia.
  • Skjærgård engelsk.
  • Helen keller meine welt.
  • Bürgerbüro ratingen polizeiliches führungszeugnis.
  • Essensiell hypertensjon.
  • What's millennial.
  • Enkeleksamen proff.
  • Hytte nær preikestolen.
  • Trypsin enzym.
  • Dvorak tastatur lernen.
  • Wetter moorea.
  • Easy up telt.
  • Sejarah lahirnya paham sosialisme.
  • Vhs esslingen stellenangebote.
  • Lg oled65b7v settings.
  • Verdens dypeste dykk uten oksygen.